בית יצירת קשר

אוגוסט 2018 קהילה יקרה, תלמידים אהובים, צוות מעורר השראה, שמחה לחזור אחרי שנת שבתון אל משפחתנו. עבורי בית הספר הוא בית וככזה ליבי מתמלא אהבה ועשיית הטוב, העיקרון שמוביל אותנו כצוות חינוכי- לחנך את הילדים לעשות טוב לאחר, להרגיש שייך, ולתרום לתחושת השייכות. זה הבסיס להצלחה אישית, חברתית ולימודית. כל שנה אנחנו מעמיקים, לומדים מהצלחות וטעויות ומגבשים תכנית עבודה הדרגתית, ממוקדת יותר והמשכית. אתחיל עם סיפור קצר ולאחר מכן פירוט התכניות הבית ספריות: מסיבת הסיום של כיתה ו לא מרפה ממני. לא הייתי שנה בבית הספר והזיכרון של תלמידי השכבה בסיום כיתה ה' היו חקוקים בזכרוני. אני חושבת שמה שהכה בי חזק, היה לראות את הבוגרים שלנו על הבמה מציגים בביטחון את סיפור חסמב"ה. מישירים מבט לקהל, זוכרים טקסטים רציפים של מספר דקות וחיים את הסיפור כאילו הוא שלהם. התבוננתי על הילד הביישן ששיחק את ירון המנהיג בביטחון וחן, על הילד המקובל שנזקק לעזרת חבריו והם היו שם בשבילו, על הילדה הרגישה שהפכה למנהיגה מעצימה , הסתכלתי על הילד עם קשיי הזיכרון וליקויי הלמידה שנאבק כל שנותיו מכיתה א' להיות כמו כולם, שזכר מונולוג של 10 דק' הישיר מבט לחבריו ולקהל, היה כוכב! הסתכלתי על כולם ועל הדרך שעשו. והבנתי שדרך ההוראה-למידה שלנו עובדת. נכון לא הכל היה מושלם וכדרכי אני רואה הכל ולא חוסכת בביקורת אבל היה שם משהו אחר. צוות המורים דרש והיה שם לצידם, הילדים למדו לכתוב טקסט, לשכתב, לעבוד בשיתוף פעולה, הביעו את דעתם, מחאתם, והסכמתם, למדו אוצר מילים מגוון, שפה גבוהה, דיקציה, ויכולת להביע את עצמם בביטחון. דמות הבוגר של בית ספר מנשה אלישר- ילד אכפתי, עובד בצוות, מראה את חזקותיו, עובד קשה להגיע לידי מצוינות בתחום האישי החברתי והלימודי. מצאנו דרך שרואה את התלמיד כמכלול. בעל ידע, מיומנויות, הרגלים וגישה (בקיצור ימה"ג). דרך רלוונטית לתלמיד שמחזירה את האור בעיניים. אור בעיניים הוא מדד. מדד לחיבור של המורה לתלמיד, לנושא, למקצוע,. אור בעיניים הוא מדד לתלמיד המרגיש שייכות למקום, שטוב לו, שעושה מעשים הגורמים לטוב אצל אחרים ובשביל עצמו. אור בעיניים זו קהילה מצמיחה כזו שעושה טוב לאחר, תורמת לשייכות לעצמה ולכל פרט ופרט. ראינו שכאשר אנחנו מאמינים בתלמידים, רואים אותם בגובה העיניים, מזמנים להם שאלות מעניינות מעולמם ומלמדים אותם איך ללמוד מהצלחות וטעויות, כך אנו מצליחים יותר. הבנו שעבודה בקבוצה חייבת להיות דרך חיים. העבודה יחד מעודדת הקשבה, הבעת דעה, קבלת החלטות עליהן מסכימים או לאו והתוצר המשותף. אין ספק שבדרך זו מגיעים לתוצאות גבוהות הרבה יותר. רבות דיברו עוד לפני ש"השלם גדול מסך חלקיו" ו"טובים השניים מן האחד". בבית ספרנו אנחנו לא מדברים אלא עושים. בשנה האחרונה ביקשנו ליישם את החזון גם בעיצוב מרחבי הלמידה. מרחבי למידה א-ד שופצו בעזרת תכנית שכתבנו למ'חדש- תכנית עירונית לבתי ספר פורצי דרך. שנה הבאה כולי תקווה שנשפץ גם את שכבות ה-ו כפי שהובטח. יחד עם זאת, הלמידה תתקיים באופן שוטף בכל השכבות והמקצועות. הגישה של צוותי ההוראה אחרת בשנה הבאה כל חלקי הפאזל מתאחדים: 1 .תכנית לימודים מצויינת- מלמדים את תכנית הלימודים של משרד החינוך בדרך אחרת. מערכת שעות משלבת מיומנויות חברתיות ולימודיות, זמן לשיח א-פורמלי. 2 .פריצת מערכת השעות המוכרת- שינוי זמני השיעור בהתאם לתוכן ודרך הלימוד. עבודה בקבוצות , עבודה נושאית במרחב הכיתה, במרחב השכבתי, דו שכבתיות, קבוצות קטנות. למדנו משכבות א-ב שהתנסו בכך השנה ומשיעורים מוצלחים בשכבות השונות, ואנו מרחיבים זאת לשאר שכבות בית הספר. 3 .דרכי לימוד: המורה כמנחה, למידה מבוססת פרויקטים (PBL) הדרך המסורתית לצד חדשנות פדגוגית. 4 .ראיית בוגר בית הספר כאדם מצמיח העושה טוב לאחר, רחב אופקים בעל ביקורת ביטחון ותחושת ערך. 5 .הערכת התלמיד לא רק עפ"י הידע אלא כמכלול של ידע, מיומנויות, הרגלים וגישה או בקיצור ימה"ג. 6 .תעודה חדשה מותאמת הערכת התלמיד כמכלול לראיית הבוגר במאה ה-21. 7 .מיקוד באקלים וחברת התלמידים: -"מפגשי שחרית" בכל בוקר ו"מפגשי מגדלאור" – שיח אפורמלי שמטרתו חיזוק הקשר בין מורה לתלמיד, תלמיד לתלמיד, פיתוח הקשבה ויכולת שיח והבעה. ראיית הכיתה והפרט. 8.תחום הפרט מנהיגות צעירה תקנון אחיד וחד משמעי שפה מצמיחה תלמידים מצמיחים. שילוב – חדר מל"א השנה יפעל מרכז לימודים אחר בביה"ס. אפרת מצטרפת לצוות, עובדת סוציאלית היא תרכז את הנושא. אפרת תהיה איתנו ארבעה ימים בשבוע. מצוינות (במתמטיקה מדעים, מוסיקה ואומנות ) תפתח תזמורת בשיטה של כל אחד יכול. פרטים בהמשך. צוות טיפולי- מנהלת ביה"ס, מישל פסיכולוגית, אילנית אביב- יועצת חדשה שתהיה בבית ספרנו 5 ימים, מיכל רייך- רכזת שילוב ואפרת רכזת מל"א. 9 .קהילה מצמיחה: -קהילה תורמת הרואה את שיתוף הפעולה של ההורה והמורה לטובת הילד או הילדה. -תכנית חברתית נוספת תיבנה עם וועד ההורים ומחנכ/ת הכיתה. -שולחנות שיח- דיון בשני הכובעים הורה ומורה, למען ילדינו המשותפים. השיח הראשון בנושא "חזון ותקנון" יתקיים ביום שני ה- 18.08.27 בשעה 00:20 פתוח לכלל ההורים. -וועד הורים מרכזי פעיל משפיע ותורם. השנה ברור לי דבר אחד יותר- אנחנו גוף מקצועי יש לנו את הידע הכלים והדרך. אך רק באמצעות שילוב ידיים של כולנו, נוכל לתת יותר לחשוב לנו מכל-ילדינו המשותפים. כולנו, צוות חינוכי והורים רוצים שלילד המשותף שלנו יהיה טוב, שיהיה אדם מצמיח, ילד שעוזר לאחר וידע שיעזרו גם לו, ילד שתורם לתחושת שייכות האחר ולשלו. כ אנחנו, צוות חינוכי והורים, עובדים בשיתוף פעולה. המסר שלנו עובר לתלמיד. מסר של מורה מצמיח- מורה, שמצמיח תלמידים שטוב להם ונותן לכל אחד מהם תחושת שייכות והצלחה. מסר של קהילה מצמיחה- קהילה שמצמיחה אנשים בתוכה לעשיית הטוב עבור האחר, קהילה שכל אחד בה תורם לתחושת שייכות של האחר ולשלו. בתפיסה שלי אפשר לתת חינוך מעולה בחינוך ציבורי, בתשלומי הורים בסיסיים על פי חוק ועם צוות המורים האיכותי בבית ספרנו. מזמינה אתכם להגיב לשתף לחשוב יחד. Elyasharschool1@gmail.com מאחלת לכולכם שנה טובה שנה של צמיחה שגשוג והנאה, התגעגעתי אליכם! הדס שטויאר מנהלת בית הספר

 
 
אודות
מובילים חדשנות פדגוגית
כיתות
מידע
מידע להורים
ועד הורים
רישום כיתות א
עיתון בית הספר
מקהלה
כולנו מנגנים
חינוך לקיימות
חינוך לחינוך אנושי
לימודי תקשורת
בית הספר בקהילה
בית ספר מוביל פדגוגיה
טפסים
אינטרנט בטוח
בית ספר לחשיבה יצירתית וחדשנות
רדיו School
פרוייקטים למ"פ (למידה מבוססת פרוייקטים)
כרטיסי פרוייקטים
למידה
אלבום תמונות
אירועי החודש
הענן החינוכי